TED Alia­a Koleji
Anasayfa    |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Insan Kaynaklari   |    English     |    Türkçe
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED Alia­a Koleji İLKOKUL  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
AtatŘrk K÷sesi
   
TED Izmir Koleji ERASMUS + PROJESİ
   
TED Izmir Koleji ETKİNLİK TAKVİMİ
    Aralık 2017    
Pzt Sal Crs Prs Cum Cts Pzr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
       
 
 
   

TED   E─×─░T─░M PROGRAMI

TED Alia─ča Koleji Özel ─░lkokulu’nda T.C. Milli E─čitim Bakanl─▒─č─▒ taraf─▒ndan öngörülen ö─čretim programlar─▒ çok say─▒da ve çe┼čitli seçmeli ders olanaklar─▒ ile zenginle┼čtirilerek haftada 40 saatlik bir zaman diliminde uygulan─▒r. 


TED   YABANCI D─░L E─×─░T─░M─░

Türk E─čitim Derne─či “yabanc─▒ dilde e─čitim veren okullar açma” misyonu gere─či TED Okullar─▒nda ba┼čta ─░ngilizce dil e─čitimi olmak üzere yabanc─▒ dil e─čitimine çok büyük önem vermekte ve okullar─▒nda verilen yabanc─▒ dil e─čitimini TED Okullar─▒n─▒n farkl─▒l─▒─č─▒ noktas─▒nda en güçlü yanlar─▒ndan birisi olarak görmektedir. TED Okullar─▒nda ─░ngilizce dil e─čitimi, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Program─▒ do─črultusunda ö─črencilerin farkl─▒ ö─črenme stilleri göz önüne al─▒narak ve bilgisayar tabanl─▒ bireysel programlar uygulanarak K12 bütünlü─čünde geli┼čtirilmektedir. TED Okullar─▒nda ya┼čam boyu ö─črenme felsefesi içselle┼čtirilmi┼č olup, yabanc─▒ dil ö─čretmenlerinin sürekli mesleki geli┼čimlerini sa─člamak amac─▒ ile Türk E─čitim Derne─či taraf─▒ndan ö─čretmenlere yo─čun hizmet içi e─čitim deste─či sa─članmaktad─▒r. Türk E─čitim Derne─či, yabanc─▒ dil politikas─▒ olarak benimsedi─či geli┼čtirici, destekleyici ve payla┼č─▒mc─▒ yakla┼č─▒m içindedir.

TED AL─░A─×A KOLEJ─░ Vakf─▒ Özel E─čitim Kurumlar─▒, Milli E─čitimin genel amaç ve ilkeleri do─črultusunda, ─░ngilizce dil e─čitiminde ö─črencilerin dil ve ele┼čtirel dü┼čünme becerileri bireysel farkl─▒ ö─črenme stilleri göz önüne al─▒narak ve Avrupa Ortak Diller Çerçeve Program─▒ do─črultusunda K12 bütünlü─čünde 8.S─▒n─▒f sonu B1+, 12.S─▒n─▒f sonu C2 olarak geli┼čtirilmi┼čtir. Ö─črencilerin uluslar aras─▒ geçerlili─či olan sertifikalar─▒ (Cambridge YLE, KET, PET, IELTS, SLEP, PLEP vs) almalar─▒ hedeflenmektedir.

─░ngilizce dersleriyle ö─črencilerimize konu┼čtu─ču dilin d─▒┼č─▒nda bir dili kullanarak ileti┼čim kurma becerisini kazand─▒rmak ve ─░ngilizce'yi özgüvenle kullan─▒p, ça─čda┼č dünyaya uyum sa─člayarak yeti┼čmelerine yönelik programlar geli┼čtirilmektedir. 
Ö─črencilerimizin;
Avrupa Birli─či Standartlar─▒ çerçevesinde her ya┼č gurubu kendi düzeyinde ─░ngilizce konu┼čma, okudu─čunu anlama, dinledi─čini anlama ve yaz─▒l─▒ anlat─▒m temel becerilerini kazanmalar─▒, 
Okuduklar─▒ düzeye uygun temel dilbilgisi ve sözcükleri kullanmalar─▒, 
Ba┼čka kültürleri ve ya┼čam biçimlerini tan─▒ma ve anlamalar─▒, 
Kazand─▒klar─▒ becerileri düzeylerine uygun olarak geli┼čtirmeleri ve hayata geçirmeleri hedeflenmektedir.

─░ngilizce e─čitiminde, tüm dil ö─čretim yöntem ve teknikleri, ö─črenciden beklenen ilgiyi sa─člamak için kullan─▒l─▒r. Her ö─črencinin farkl─▒ ö─črenme ┼čekli oldu─ču dü┼čüncesi ile s─▒n─▒f içi etkinliklerin ve uygulanan tekniklerin, görsel, i┼čitsel olmas─▒na ve ö─črencinin ö─čretilenleri ya┼čam─▒na geçirebilmesine destekleyici olmas─▒na özen gösterilir.

KO┼×ULLARIMIZ; tak─▒m ruhu, ara┼čt─▒rma ve çok çal─▒┼čmakt─▒r. KAÇINILMAZ SONUÇ BA┼×ARIDIR.

 


TED   KADROMUZ

ADI SOYADI E-POSTA ADRES─░ GÖREV─░
ESEN CANSU ÖZTÜRK c.ozturk@tedaliaga.k12.tr Psikolojik Dan─▒┼čma ve Rehberlik
ALEV GARA a.gara@tedaliaga.k12.tr S─▒n─▒f Ö─čretmeni
─░LKEM DE─×ENEK i.degenek@tedaliaga.k12.tr S─▒n─▒f Ö─čretmeni
N─░HAL ÖZTÜRK n.ozturk@tedaliaga.k12.tr S─▒n─▒f Ö─čretmeni
SELV─░M KOÇ HARMANKAYA s.harmankaya@tedaliaga.k12.tr S─▒n─▒f Ö─čretmeni
MERVE ERCAN m.ercan@tedaliaga.k12.tr S─▒n─▒f Ö─čretmeni
PINAR CET─░NER p.cetiner@tedaliaga.k12.tr ─░ngilizce Ö─čretmeni
─░MREN CO┼×KUNASLAN i.coskunaslan@tedaliaga.k12.tr ─░ngilizce Ö─čretmeni
MERVE ÖZEN m.ozen@tedaliaga.k12.tr ─░ngilizce Ö─čretmeni
F─░GEN ESENER f.esener@tedaliaga.k12.tr Almanca Ö─čretmeni
ZÜMRA TÜRKMEN z.turkmen@tedaliaga.k12.tr Beden E─čitimi Ö─čretmeni
CEM ÇAVDAR c.cavdar@tedaliaga.k12.tr Beden E─čitimi Ö─čretmeni
S─░BEL ÇEL─░K s.celik@tedaliaga.k12.tr Görsel Sanatlar Ö─čretmeni
YÜCEL GEZER y.gezer@tedaliaga.k12.tr Müzik Ö─čretmeni
GÜNER GÜLER g.guler@tedaliaga.k12.tr Bili┼čim Tek. Ö─čretmeni
HAKAN ┼×EN h.sen@tedaliaga.k12.tr Halk Oyunlar─▒ Ö─čretmeni
U─×UR YA┼×AR u.yasar@tedaliaga.k12.tr Satranç Ö─čretmeni
BERKAN BE┼×ÇINAR b.bescinar@tedizmir.k12.tr Ritm Ö─čretmeni

TED   BRAN┼× DERSLER─░

TED Alia─ča Koleji olarak, konusunda uzman bran┼č ö─čretmenleri taraf─▒ndan uygulanan e─čitimler ile ö─črencilerimizin,

  • Beden E─čitimi
  • Bili┼čim Teknolojileri
  • Müzik
  • Görsel Sanatlar
  • Halk Oyunlar─▒
  • Satranç
  • Ritim

bran┼člar─▒nda e─čitim almalar─▒ sa─članmaktad─▒r.

 


TED   ├ľ─×RETMEN G├ľR├ť┼×ME SAATLER─░

TED   SINAV TAKV─░M─░

S─▒nav takvimi için t─▒klay─▒n─▒z.


TED   G├ťNL├ťK ZAMAN ├ç─░ZELGES─░

TED   PS─░KOLOJ─░K DANI┼×MA VE REHBERL─░K B─░R─░M─░

Esen Cansu ÖZTÜRK

Psikolojik Dan─▒┼čman ve Rehberlik Uzman─▒

(─░lkokul - Ortaokul Bölümü)

c.ozturk@tedaliaga.k12.tr

 Hakan ARSLAN

 Psikolojik Dan─▒┼čman ve Rehberlik Uzman─▒

 (Lise Bölümü)

 h.arslan@tedaliaga.k12.tr

  

Psikolojik Dan─▒┼čma ve Rehberlik (PDR) Birimimiz, okulumuzda ö─črenim gören tüm ö─črencilerimizin geli┼čim dönemi özelliklerini dikkate alarak kar┼č─▒la┼čt─▒klar─▒ güçlükleri, sorun haline dönü┼čmeden çözmelerine yard─▒mc─▒ olmay─▒ ve kendini tan─▒yan, uyum ve ileti┼čim becerilerine sahip, çevresine duyarl─▒, mutlu, sa─čl─▒kl─▒ ve yarat─▒c─▒ bireyler olmalar─▒na katk─▒da bulunmay─▒ amaçlamaktad─▒r. Bu do─črultuda; ça─čda┼č rehberlik modellerinden yararlanmakta, okulumuzun ve toplumun gereksinimlerine göre çal─▒┼čmalar─▒n─▒ planlamakta, ö─črenci merkezli bir yakla┼č─▒m içinde en iyi hizmete ula┼čmay─▒ hedeflemektedir.

 PDR Birimimizin taraf─▒ndan sunulan hizmetler a┼ča─č─▒da belirtilen ┼čekilde özetlenebilir;

Oryantasyon Çal─▒┼čmalar─▒: Okulumuza yeni ba┼člayan ve kademeler aras─▒ geçi┼č yapan ö─črencilerimizin en k─▒sa sürede uyum sa─člamalar─▒ için gerekli bireysel ve grup destek çal─▒┼čmalar─▒ yap─▒lmaktad─▒r.

Ö─črenci Tan─▒ma Çal─▒┼čmalar─▒: Ö─črencilerimizin psiko-sosyal geli┼čimlerini tamamlayarak mutlu ve ba┼čar─▒l─▒  bireyler olabilmeleri  için öncelikle  kendilerini  tan─▒y─▒p; yetenek, ilgi ve beklentilerinin fark─▒nda olmalar─▒ ve  bireysel kimliklerini bu güçlü─čü temelde in┼ča etmeleri öncelikli hedefimizdir. Bu hedefimizi gerçekle┼čtirmek amac─▒yla bireysel rehberlik görü┼čmeleri ve envanter uygulamalar─▒ yap─▒lmaktad─▒r.

Akademik Rehberlik: Okulumuzda verilen e─čitim ve ö─čretimde ö─črencilerimizin ald─▒─č─▒ e─čitimin kal─▒c─▒ olup temellendirilmesi amac─▒yla; ders çal─▒┼čma teknikleri, s─▒nav taktikleri, s─▒nav kayg─▒s─▒ konular─▒nda bireysel ve grup görü┼čmeleri, envanter uygulamalar─▒, bilgilendirme sunumlar─▒ ve  seminerler gerçekle┼čtirilmektedir.

Mesleki Rehberlik: Ö─črencilerimizin hayatlar─▒ndaki en önemli seçimlerinden biri olan meslek tercihini, kendi ilgi ve yetenekleri do─črultusunda yapmalar─▒ ve bu yolda emin ad─▒mlarla ilerlemelerini sa─člamak amac─▒yla  birimimiz taraf─▒ndan bireysel rehberlik görü┼čmeleri, envanter çal─▒┼čmalar─▒, bilgilendirme sunumlar─▒ ve  kariyer fuar─▒ gerçekle┼čtirilmektedir.

Bireysel ve Grup Psikolojik Dan─▒┼čma Hizmeti: Belirli ya┼č gruplar─▒nda fiziksel ve sosyal geli┼čime ba─čl─▒ olarak birey pek çok sorun ya┼čayabilmektedir. Özellikle günümüz ko┼čullar─▒nda h─▒zl─▒ bir sosyal ve kültürel de─či┼čim ya┼čan─▒rken ö─črencilerimizin bu ko┼čullara ayak uydurabilmeleri ve güçlü bir kimlik in┼ča edebilmeleri ad─▒na ça─čda┼č rehberlik ilkeleri do─črultusunda bireysel ve grup psikolojik dan─▒┼čma hizmeti sa─članmaktad─▒r.

               Okulumuzda Uygulanan Psikolojik Dan─▒┼čma Hizmetinin Dayand─▒─č─▒ Temel ─░lkeler

  • ─░nsan Sayg─▒ya De─čer Bir Varl─▒kt─▒r: Her birey sahip oldu─ču özellikler bak─▒m─▒ndan biriciktir. Dolay─▒s─▒yla insano─člu dili, dini, cinsiyeti, sosyal s─▒n─▒f─▒, fiziksel ve psikolojik özellikleri, arzular─▒, dü┼čünceleri, tercihleri ve kararlar─▒ bak─▒m─▒ndan sayg─▒ya de─čer bir varl─▒kt─▒r.

 

  • Her Birey Seçme ve Karar Verme Özgürlü─čüne Sahiptir: Rehberlik, bireye seçme özgürlü─čü tan─▒yan çevrelerde var olabilir ve rehberli─čin görevi bireyin bu özgürlü─čünü kullanabilmesi için seçenekleri alg─▒layabilmesine ve do─čru tercihler yapmas─▒na yard─▒mc─▒ olmaya çal─▒┼čmakt─▒r.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinde Yürütülmesinde Gönüllülük Esast─▒r: Hiç kimseye, bu hizmetlerden yararlanmas─▒ için bask─▒ yap─▒lamaz. Rehberlik hizmetleri zorlamayla de─čil, kat─▒l─▒m ve i┼čbirli─či içerisinde yürütülür.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinin Yürütülmesinde Gizlilik Esast─▒r: Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesi esnas─▒nda dan─▒┼čman─▒n mahremiyetine sayg─▒ duymakta ve dan─▒┼čan─▒n s─▒rlar─▒n─▒n saklanmas─▒na özen gösterilmektedir. Dan─▒┼čma ortamlar─▒nda güvenin olu┼čturulabilmesi için gizlilik ilkesine titizlikle uyulmaktad─▒r.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinde Bireysel Farklara Sayg─▒ Duyulmal─▒d─▒r: Bireyler yetenek, ilgi, de─čer, tutum, geli┼čim özellikleri, psikolojik, kültürel, sosyal ve ekonomik yönleri bak─▒m─▒ndan birbirinden farkl─▒l─▒k gösterirler. Rehberlik hizmetleri yürütülürken bu özellikler göz önünde bulundurulmaktad─▒r.
  • Rehberlik Hizmetleri Profesyonel Bir Yard─▒m Sürecidir: Rehberlik hizmetleri  belli bir plan ve program dahilinde yürütülmektedir. Bu i┼či yürüten ki┼čilerin alanda gerekli e─čitimi alm─▒┼č ve gerekli yeterlili─če ula┼čm─▒┼č olmas─▒ gerekir. Rehberlik hizmetleri uzmanlar─▒n liderli─činde, idareci, ö─čretmen ve di─čer okul personeli  i┼čbirli─či içerisinde yürütülmektedir.

 

  • Rehberlik Hizmetleri E─čitimin Ayr─▒lmaz Bir Parças─▒d─▒r: E─čitimin, ö─čretim ve yönetim gibi geleneksel iki i┼člevinin yan─▒nda geli┼čmekte olan rehberlik hizmetleri üçüncü temel aya─č─▒n─▒ olu┼čturmaktad─▒r. Rehberlik hizmetleri yürütülürken e─čitimin di─čer fonksiyonlar─▒ ile ahenk içerisinde olmas─▒na dikkat edilmektedir.

Koruyucu ve Önleyici Rehberlik: Ö─črencilerimizin ya┼čant─▒lar─▒nda kar┼č─▒la┼čma olas─▒l─▒─č─▒ olan problemleri henüz ortaya ç─▒kmadan engellemek amac─▒yla sunulan rehberlik hizmetidir.

 

PDR uzmanlar─▒m─▒z, ö─črenciler hakk─▒nda do─čru de─čerlendirmeler yapabilmek ve okul ile ev aras─▒ndaki uygulamalar─▒n tutarl─▒l─▒─č─▒n─▒ sa─člayabilmek amac─▒yla ebeveyn görü┼čmeleri de yapmaktad─▒rlar. Velilerimizin veya okulun öngördü─čü bu görü┼čmelerin, PDR Birimi’nden randevu al─▒narak gerçekle┼čtirilmesi i┼čleyi┼čin aksamamas─▒ aç─▒s─▒ndan önem ta┼č─▒maktad─▒r.


TED   REHBERL─░K B─░R─░M─░ VEL─░ B├ťLTENLER─░

─░LKOKUL BÖLÜMÜ VEL─░ BÜLTENLER─░M─░Z

KONU : SINIRLI ─░NTERNET KULLANIMI (TIKLAYINIZ)

KONU : SINIRLARI BEL─░RLEMEK VE A─░LE DESTE─×─░ (TIKLAYINIZ)

KONU : OKULA UYUM (TIKLAYINIZ)

KONU : ARKADA┼×LIK (TIKLAYINIZ)

KONU : B─░LGEL─░K (TIKLAYINIZ)

KONU : DO─×RULUK VE DÜRÜSTLÜK (TIKLAYINIZ)

KONU : FARKLILIKLARA SAYGI (TIKLAYINIZ)

KONU : HO┼×GÖRÜ (TIKLAYINIZ)

KONU : ÖZGÜVEN (TIKLAYINIZ)

KONU : SAYGI (TIKLAYINIZ)

KONU : SORUMLULUK (TIKLAYINIZ)


TED   ├ľN KAYIT FORMU

Ön Kay─▒t Formuna Ula┼čmak ─░çin TIKLAYINIZ


 
     
       
  TED Alia­a Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Aliaga Koleji   TED Aliaga Koleji Okul Aile birligi Haber   Veli El Kitapšigi - TED Aliaga Koleji    
               
TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji   Tanitim videolari - TED Aliaga Koleji   Veli BŘlteni - TED Aliaga Koleji   TED Mesale Dergisi - TED Aliaga Koleji  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji 10.000 Genš Mesale TED ▄nversitesi TED ▄nivesitesi Sanal Tur  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji
   
TEDMEM - TED Aliaga Koleji