TED Aliaða Koleji
Anasayfa    |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Insan Kaynaklari   |    English     |    Türkçe
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED Aliaða Koleji OKUL ÖNCESİ  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatürk Kösesi
   
TED Izmir Koleji ERASMUS + PROJESİ
   
TED Izmir Koleji ETKİNLİK TAKVİMİ
    Aralık 2017    
Pzt Sal Crs Prs Cum Cts Pzr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
       
 
 
   

TED   OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI

Anasınıfımızda, MEB Okul Öncesi Eğitim Programı çerçevesinde TED Okullarına özgün, “TED Okul Öncesi Eğitim Programı” uygulanmaktadır. Buna koşut olarak okulumuz gelişimsel gereksinimleri karşılamayı, gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkileşimini desteklemeyi, öğrencinin tüm alanlarındaki davranışlarını daha üst düzeye çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi hedeflemektedir. Oyun merkezli etkinliklerde, çocuğun aktif katılım ve yaşayarak öğrenme ilkeleri temel alınır. Haftalık program dahilinde; Beden Eğitimi, El Sanatları, Müzik, İngilizce, Bilgisayar gibi etkinlikler branş öğretmenleri tarafından yürütülür.


TED   YABANCI DİL EĞİTİMİ

TED ALİAÄžA KOLEJİ'nde, uygulanan “Ağırlıklı Yabancı Dil Programı” gereÄŸi, İngilizce dil eÄŸitimi okul öncesi 5- 6 yaÅŸ aralığında verilir. Haftada 10 saatlik programımızda uygulanan İngilizce programının temel amacı, öÄŸrencilere İngilizceyi sevdirmek, baÅŸka bir dilin varlığının farkına varmalarını saÄŸlamak ve bu dili öÄŸrenmeye istek uyandırmaktır. Yaparak yaÅŸarak öÄŸrenme ilkesinden hareketle; el iÅŸi ve resim çalışmaları, bilgisayar destekli etkinlikler, ÅŸarkılar, projeler, öyküler kullanılmaktadır. 
Anasınıfımızda, TED Genel Merkezi tarafından yazılan ve tüm TED okullarında uygulanmakta olan “TEDdy is Ready” isimli kitabımız kullanılmaktadır. ÖÄŸrencilerimiz, kendi okullarına ait bu ayıcık yardımıyla okul dışındaki ortamlarda da İngilizceyi kullanmaktadırlar. Bunun yanı sıra, öÄŸrencilerimize evde İngilizce kullanma ortamı yaratmak amacıyla oyun CDleri ve online olarak oynayabildikleri eÄŸlenceli İngilizce oyunlar ile dil öÄŸrenimi pekiÅŸtirilmektedir. TED Genel Merkezi tarafından hazırlanan ve Talim ve Terbiye Kurulunun onayladığı, K12 müfredatımıza uygun olarak temalar ve kazanımlar belirlenmektedir.
İngilizce eÄŸitiminde, tüm dil öÄŸretim yöntem ve teknikleri, öÄŸrenciden beklenen ilgiyi saÄŸlamak için kullanılır. Her öÄŸrencinin farklı öÄŸrenme ÅŸekli olduÄŸu düÅŸüncesi ile sınıf içi etkinliklerin ve uygulanan tekniklerin, görsel, iÅŸitsel olmasına ve öÄŸrencinin öÄŸretilenleri yaÅŸamına geçirebilmesine destekleyici olmasına özen gösterilir.


TED   KADROMUZ VE ÖĞRETMEN VELİ GÖRÜŞME GÜNLERİ

ADI SOYADI E-POSTA ADRESİ GÖREVİ
GAMZE HATİP g.hatip@tedaliaga.k12.tr Okul Öncesi ÖÄŸretmeni
DERYA İLHAN d.ilhan@tedaliaga.k12.tr Okul Öncesi Yardımcı ÖÄŸretmeni
CEYDA TANGÖR c.tangor@tedaliaga.k12.tr Okul Öncesi Yardımcı ÖÄŸretmeni
ESEN CANSU ÖZTÜRK c.ozturk@tedaliaga.k12.tr Psikolojik Danışma ve Rehberlik
PINAR ÇETİNER p.cetiner@tedaliaga.k12.tr İngilizce ÖÄŸretmeni
İMREN COÅžKUNASLAN i.coskunaslan@tedaliaga.k12.tr İngilizce ÖÄŸretmeni
GÜNER GÜLER g.guler@tedaliaga.k12.tr BiliÅŸim Tek. ÖÄŸretmeni
YÜCEL GEZER y.gezer@tedaliaga.k12.tr Müzik ÖÄŸretmeni
CEM ÇAVDAR c.cavdar@tedaliaga.k12.tr Beden EÄŸitimi ÖÄŸretmeni
SİBEL ÇELİK s.celik@tedaliaga.k12.tr Görsel Sanatlar ÖÄŸretmeni
UÄžUR YAÅžAR u.yasar@tedaliaga.k12.tr Satranç ÖÄŸretmeni
HAKAN ÅžEN h.sen@tedaliaga.k12.tr Halk Oyunları ÖÄŸretmeni
BERKAN BEÅžÇINAR b.bescinar@tedaliaga.k12.tr Ritim ÖÄŸretmeni

 

ÖÄžRETMEN GÖRÜÅžME SAATLERİ İÇİN TIKLAYINIZ 

 

 

 

 


TED   GÜNLÜK ZAMAN ÇİZELGESİ

TED   PSİKOLOJİK DANIÅžMA VE REHBERLİK BİRİMİ

Esen Cansu ÖZTÜRK

Psikolojik Danışman ve Rehberlik Uzmanı

(İlkokul - Ortaokul Bölümü)

c.ozturk@tedaliaga.k12.tr

 Hakan ARSLAN

 Psikolojik Danışman ve Rehberlik Uzmanı

 (Lise Bölümü)

 h.arslan@tedaliaga.k12.tr

  

Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimimiz, okulumuzda öÄŸrenim gören tüm öÄŸrencilerimizin geliÅŸim dönemi özelliklerini dikkate alarak karşılaÅŸtıkları güçlükleri, sorun haline dönüÅŸmeden çözmelerine yardımcı olmayı ve kendini tanıyan, uyum ve iletiÅŸim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, saÄŸlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu doÄŸrultuda; çaÄŸdaÅŸ rehberlik modellerinden yararlanmakta, okulumuzun ve toplumun gereksinimlerine göre çalışmalarını planlamakta, öÄŸrenci merkezli bir yaklaşım içinde en iyi hizmete ulaÅŸmayı hedeflemektedir.

 PDR Birimimizin tarafından sunulan hizmetler aÅŸağıda belirtilen ÅŸekilde özetlenebilir;

Oryantasyon Çalışmaları: Okulumuza yeni baÅŸlayan ve kademeler arası geçiÅŸ yapan öÄŸrencilerimizin en kısa sürede uyum saÄŸlamaları için gerekli bireysel ve grup destek çalışmaları yapılmaktadır.

ÖÄŸrenci Tanıma Çalışmaları: ÖÄŸrencilerimizin psiko-sosyal geliÅŸimlerini tamamlayarak mutlu ve baÅŸarılı  bireyler olabilmeleri  için öncelikle  kendilerini  tanıyıp; yetenek, ilgi ve beklentilerinin farkında olmaları ve  bireysel kimliklerini bu güçlüÄŸü temelde inÅŸa etmeleri öncelikli hedefimizdir. Bu hedefimizi gerçekleÅŸtirmek amacıyla bireysel rehberlik görüÅŸmeleri ve envanter uygulamaları yapılmaktadır.

Akademik Rehberlik: Okulumuzda verilen eÄŸitim ve öÄŸretimde öÄŸrencilerimizin aldığı eÄŸitimin kalıcı olup temellendirilmesi amacıyla; ders çalışma teknikleri, sınav taktikleri, sınav kaygısı konularında bireysel ve grup görüÅŸmeleri, envanter uygulamaları, bilgilendirme sunumları ve  seminerler gerçekleÅŸtirilmektedir.

Mesleki Rehberlik: ÖÄŸrencilerimizin hayatlarındaki en önemli seçimlerinden biri olan meslek tercihini, kendi ilgi ve yetenekleri doÄŸrultusunda yapmaları ve bu yolda emin adımlarla ilerlemelerini saÄŸlamak amacıyla  birimimiz tarafından bireysel rehberlik görüÅŸmeleri, envanter çalışmaları, bilgilendirme sunumları ve  kariyer fuarı gerçekleÅŸtirilmektedir.

Bireysel ve Grup Psikolojik Danışma Hizmeti: Belirli yaÅŸ gruplarında fiziksel ve sosyal geliÅŸime baÄŸlı olarak birey pek çok sorun yaÅŸayabilmektedir. Özellikle günümüz koÅŸullarında hızlı bir sosyal ve kültürel deÄŸiÅŸim yaÅŸanırken öÄŸrencilerimizin bu koÅŸullara ayak uydurabilmeleri ve güçlü bir kimlik inÅŸa edebilmeleri adına çaÄŸdaÅŸ rehberlik ilkeleri doÄŸrultusunda bireysel ve grup psikolojik danışma hizmeti saÄŸlanmaktadır.

               Okulumuzda Uygulanan Psikolojik Danışma Hizmetinin Dayandığı Temel İlkeler

  • İnsan Saygıya DeÄŸer Bir Varlıktır: Her birey sahip olduÄŸu özellikler bakımından biriciktir. Dolayısıyla insanoÄŸlu dili, dini, cinsiyeti, sosyal sınıfı, fiziksel ve psikolojik özellikleri, arzuları, düÅŸünceleri, tercihleri ve kararları bakımından saygıya deÄŸer bir varlıktır.

 

  • Her Birey Seçme ve Karar Verme ÖzgürlüÄŸüne Sahiptir: Rehberlik, bireye seçme özgürlüÄŸü tanıyan çevrelerde var olabilir ve rehberliÄŸin görevi bireyin bu özgürlüÄŸünü kullanabilmesi için seçenekleri algılayabilmesine ve doÄŸru tercihler yapmasına yardımcı olmaya çalışmaktır.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinde Yürütülmesinde Gönüllülük Esastır: Hiç kimseye, bu hizmetlerden yararlanması için baskı yapılamaz. Rehberlik hizmetleri zorlamayla deÄŸil, katılım ve iÅŸbirliÄŸi içerisinde yürütülür.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinin Yürütülmesinde Gizlilik Esastır: Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesi esnasında danışmanın mahremiyetine saygı duymakta ve danışanın sırlarının saklanmasına özen gösterilmektedir. Danışma ortamlarında güvenin oluÅŸturulabilmesi için gizlilik ilkesine titizlikle uyulmaktadır.

 

  • Rehberlik Hizmetlerinde Bireysel Farklara Saygı Duyulmalıdır: Bireyler yetenek, ilgi, deÄŸer, tutum, geliÅŸim özellikleri, psikolojik, kültürel, sosyal ve ekonomik yönleri bakımından birbirinden farklılık gösterirler. Rehberlik hizmetleri yürütülürken bu özellikler göz önünde bulundurulmaktadır.
  • Rehberlik Hizmetleri Profesyonel Bir Yardım Sürecidir: Rehberlik hizmetleri  belli bir plan ve program dahilinde yürütülmektedir. Bu iÅŸi yürüten kiÅŸilerin alanda gerekli eÄŸitimi almış ve gerekli yeterliliÄŸe ulaÅŸmış olması gerekir. Rehberlik hizmetleri uzmanların liderliÄŸinde, idareci, öÄŸretmen ve diÄŸer okul personeli  iÅŸbirliÄŸi içerisinde yürütülmektedir.

 

  • Rehberlik Hizmetleri EÄŸitimin Ayrılmaz Bir Parçasıdır: EÄŸitimin, öÄŸretim ve yönetim gibi geleneksel iki iÅŸlevinin yanında geliÅŸmekte olan rehberlik hizmetleri üçüncü temel ayağını oluÅŸturmaktadır. Rehberlik hizmetleri yürütülürken eÄŸitimin diÄŸer fonksiyonları ile ahenk içerisinde olmasına dikkat edilmektedir.

Koruyucu ve Önleyici Rehberlik: ÖÄŸrencilerimizin yaÅŸantılarında karşılaÅŸma olasılığı olan problemleri henüz ortaya çıkmadan engellemek amacıyla sunulan rehberlik hizmetidir.

 

PDR uzmanlarımız, öÄŸrenciler hakkında doÄŸru deÄŸerlendirmeler yapabilmek ve okul ile ev arasındaki uygulamaların tutarlılığını saÄŸlayabilmek amacıyla ebeveyn görüÅŸmeleri de yapmaktadırlar. Velilerimizin veya okulun öngördüÄŸü bu görüÅŸmelerin, PDR Birimi’nden randevu alınarak gerçekleÅŸtirilmesi iÅŸleyiÅŸin aksamaması açısından önem taşımaktadır.


TED   REHBERLİK BİRİMİ VELİ BÜLTENLERİ

OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ VELİ BÜLTENLERİMİZ

KONU : ARKADAÅžLIK (TIKLAYINIZ)

KONU : SORUMLULUK (TIKLAYINIZ)


TED   Ã–N KAYIT FORMU

Ön Kayıt Formuna UlaÅŸmak İçin TIKLAYINIZ


 
     
       
  TED Aliaða Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Aliaga Koleji   TED Aliaga Koleji Okul Aile birligi Haber   Veli El Kitapçigi - TED Aliaga Koleji    
               
TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji   Tanitim videolari - TED Aliaga Koleji   Veli Bülteni - TED Aliaga Koleji   TED Mesale Dergisi - TED Aliaga Koleji  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji 10.000 Genç Mesale TED Ünversitesi TED Ünivesitesi Sanal Tur  
 
TEDMEM - TED Aliaga Koleji
   
TEDMEM - TED Aliaga Koleji