TED Aliağa Koleji’nde ilkokulda
- Orff Yöntemi ( Oyun-Dans-Hareket )
- Suzuki Yöntemi ( Yetenek Eğitimi )
- Kodály Yöntemi ( Yaratıcılık Eğitimi )
- Dalcroze Yöntemi ( Duyarlılık, Özgüven, Doğaçlama Eğitimi – Eurythmics )
- Çevresindeki ses kaynaklarını ve özelliklerini özen göstererek ayırt etmeye başlar.
- Müzik dinleme alışkanlıklarını geliştirmeye hazırdır.
- Dinlediği müziklerin özelliklerini özen göstererek ayırt eder.
- Müzik beğenisini geliştirmeye hazırdır.1
- Çok sayıda şarkıyı aklıda tutarak, bir çalgı eşliğinde melodiye uygun şekilde söyler.
- Bireysel ve grupla şarkı söylemeyi geliştirmeye başlar.
- Dil becerilerini geliştirmeye devam eder, isteklidir.
- Söylediği şarkı için doğaçlama dans, ritim ve oyun üretir.
- Yaratıcı oyunlarla müzik etkinliklerinde yer almaya isteklidir.
- Vurgulu ve melodik müzik aletlerini çalma becerisi gelişir.
- Müzik aletlerini tanımaya daha isteklidir.
- Küçük ve büyük kas becerilerini geliştirmeye başlar ve devam eder.
- En az 1 müzik aletini çalma sorumluluğunu almaya hazırdır.
- En az 1 müzik aleti çalmada kendini geliştirmeye isteklidir.
- Müziğin temel özelliklerini özen göstererek kavrar ve müzikal becerilerine dâhil eder.
- Müziği tanımlamak ve tartışmak için kelime haznesini geliştirmeye devam eder.
- Bir çalgı eşliğinde veya şarkı söylerken özen göstererek ritimler vurmaya başlar, geliştirir.
- Temel müzik yazısını ve kurallarını kavrar ve müzikal becerilerine dâhil eder.
- İstiklal Marşı ve Okul Marşı’nı özen göstererek dinler ve söyler.
- Atatürk’ün sanat ve müzik eğitimi üzerindeki etkisini kavrar.
- Müzik alanında sınıf ve okul içi etkinliklerde sahneye çıkar.
- Müzik alanında kazandığı beceri ve bilgilerle gurur duyar.